Direktlänk till inlägg 29 mars 2015

Att vara negativ

Av Milla Nilsson - 29 mars 2015 15:21

Att vara negativ är inte för mig nödvändigtvis något ont så länge jag inte försöker sänka någon annan. Att vara negativ är något helt naturligt som är ett uttryck för att man behöver känna att omgivningen förstår mig och bryr sig om mig när jag är låg. Det är inte ett läge för vänner att lämna och gå sin väg anser jag, utan då behövs vi som bäst. En vän för mig är en person som försöker sätta sig in i mina känslor kanske som bäst när jag faktiskt någon gång känner mig nedslagen och svag. Idag har vi ett samhälle där man inte vill umgås med folk som är negativa.


Här har jag en erfarenhet som jag gärna delar med mig av: Jag var för många år sedan med i ett sammanhang där man uppmanades att ständigt tänka positivt, vilket resulterade i att mängder med människor i gruppen inte vågade uttrycka något negativt med risk att verka dålig i gruppens ögon. Efter en längre tid började många av dessa personer även känna en på gränsen till depression eftersom man vägrades rätten att "leva i verkligheten". Verkligheten är faktiskt att allt inte är bara guld och gröna skogar varje dag.


Att dela någons sorg eller dåliga dag är bästa sättet att bygga band rent psykologist faktiskt och är en viktig del av det sociala spelet. Det är i din dåliga dag som jag kan bevisa för dig att jag verkligen är DIN vän:)

 
 
Spanaren

Spanaren

29 mars 2015 18:20

Här är det olika saker som du tar upp i ditt inlägg kämnner jag. En människa som inte mår bra och vill dela det med någon bör finnas för alla. Negativ är väl när man bara säger nej till allt och alla ... rätta mig om jag har fel *ler* Många tycker det är skönt att prata med en bloggvän för att där få ge uttryck för det som skaver i själen. Bloggvännen står helt anonym och lyssnar och finns där och då blir det på ett positivt sätt. Gissar att du hamnade i fel kurs och att kursdletagarna inte heller förstod dig. Skriv på du och ut med det som skaver och prata gärna av dig men någon som du känner ett förtroende för. Det var mina ord till dig /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Milla Nilsson

29 mars 2015 18:28

Tack för ditt inlägg men du missuppfattade det jag skrivit:)

 
Spanaren

Spanaren

30 mars 2015 09:52

Men oj ... hur menade du då?
/kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Milla Nilsson

30 mars 2015 12:08

Spelar egentligen inte så stor roll faktiskt, jag fick ju höra dina tankegångar:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla Nilsson - 13 april 2015 16:39

Kvinnan som blir överfallen bakifrån när hon är påväg hem från sina svärföräldrars hem, blir sparkad slagen och man dunkar hennes huvud mot marken. Hon ser ett par som går förbi med sin hund som bara ignorerar henne. Sånt här gör mig så arg. Hur är d...

Av Milla Nilsson - 13 april 2015 15:37

Jag har också funderat genom åren på det här med att kvinnor ska ut i jobb så fort efter att de fått barn och att de verkligen INTE vill vara hemma utan måste ut till sitt jobb istället för att stanna hemma så länge det går med barnen. När man lyssna...

Av Milla Nilsson - 13 april 2015 15:07

Sitter här och läser om hur man sparkat en kvinnlig tiggare i ansiktet så hon förlorat flera tänder. När vi läser sånt här så tror vi att det är något tillfälligt. MEN tyvärr så måste jag säga att är du på samhällets botten så är du helt rättslös och...

Av Milla Nilsson - 13 april 2015 13:32

Jag som är ute på datingsidor emellanåt undrar lite över vad det är som hänt med den Svenske mannen. Letar man efter en man som vill stå upp för familjen, vara familjens överhuvud och vara trogen, då får man inte en svensk man på kroken ialla fall.. ...

Av Milla Nilsson - 13 april 2015 08:40

Läser om Australien, där man nu tvingar föräldrar att vaccinera sina barn. Om du inte vaccinerar ditt barn blir du av med 100.000 i bidrag per år. Personligen anser jag vaccinen vara ett gissel pga jag tror säkert att det kunde vara bra om det vore s...

Presentation


Längtan att få flyga fritt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<<
Mars 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards